Kerncentrale Dodewaard mogelijk al ver vóór 2045 afgebroken: ‘Om van te leren als we andere reactoren moeten ontmantelen’
Niet pas in 2045, zoals altijd de bedoeling was, maar al een jaar of tien eerder: de voormalige kerncentrale in Dodewaard wordt mogelijk veel eerder afgebroken. Radioactief-afvalbedrijf Covra wil als nieuwe eigenaar van het complex ervaring en kennis opdoen, om andere nucleaire installaties ook sneller te kunnen slopen.
Lees verder in de Gelderlander