De Duitse Bondsdag heeft een motie van de AfD af om tijdelijk te stoppen met de ontmanteling van gesloten kerncentrales om herstart mogelijk te maken, weggestemd. Het “Moratorium für den Rückbau abgeschalteter Kernkraftwerke“, dat ingediend was door de fascistische AfD (en voluit gesteund door de pro-kernenergie organisatie Nuklearia) werd met 449 tegen 131 (50 parlementsleden waren afwezig) verworpen. Alleen de AfD stemde voor, ook alle leden van CSU/CDU stemden tegen het moratorium.
Lees verder